SPROOZ

INSTITUTE

پرورش خلاقیت، مهارت آموزی، اشتغال موفق

x

رو نمایی از جدیدترین روبات پینگ پنگ باز در ژاپن

چهار‌شنبه 20 مرداد 1395
بازدید: 177 بار

در اوایل سال،روباتیک Kuka سر و صدای بزرگی در مورد بازی پینگ پنگ روبات خود در متقابل بازیکن حرفه ای تیمو بول به راه انداخت. متأسفانه معلوم شد، بازی تعهدی فقط برای تبلیغات بوده و توانایی روبات ساخته شده آنقدر ها هم که گفته می‌شد قابل توجه نبوده است.

در اوایل سال،روباتیک Kuka   سر و صدای بزرگی در مورد بازی پینگ پنگ روبات خود در متقابل بازیکن حرفه ای تیمو بول به راه انداخت. متأسفانه معلوم شد، بازی تعهدی فقط برای تبلیغات بوده و توانایی روبات ساخته شده آنقدر ها هم که گفته می‌شد قابل توجه نبوده است.


آنگونه که شرکت امرن اظهار کرده است،خود روبات، که در حدود ۶ ماه در حال ساخت و توسعه بوده است، بر روی سه پایه می ایستد، طول قدی برابر۲٫۷ متر (۸٫۹ فوت)دارد و وزن آن در حدود۶۰۰ کیلوگرم (۱,۳۲۳ lb)است. این روبات به عنوان بخشی از کار شرکت امرن در فن آوری سنجش و کنترل، با هدف نهایی ساخت “یک جامعه غنی مشخص شده توسط هماهنگی بهینه بین مردم و ماشین آلات”طراحی و ساخته شده است.


به منظور ضربه زدن به توپ، قبل از محاسبه خط سیر احتمالی توپ و سرعت آن سه موقعیت توسط این روبات هوشمند ارزیابی می شود: موقعیت توپ، موقعیت حریف انسانی و موقعیت دسته راکت حریف.

 

سپس روبات اطلاعات خروجی مورد نیاز برای برگشت توپ به نقطه ای که ضربه زدن را برای حریف آسان می‌کند را محاسبه کرده و با همان سرعتی که توپ را دریافت می کند ، به آن ضربه می‌ زند که البته قابل توجه است که تمام این فرایند ها تنها در کسری از ثانیه به طول می کشد، تقریبا به همان سرعتی که انسان تمام این اطلاعات را به صورت تجربی در ذهن خود تجزیه و تحلیل می کند.

شرکت امرن در رابطه با روبات جدیدش می گوید: “بزرگترین ویژگی روبات پینگ پنگ باز این است که یک هدف مشترک دارد و آن یک بازی رالی پینگ پنگ با حریف انسانی و به صورت مداوم می باشد، و این هدف باعث می شود قضاوت های محاسبه شده ای را مبنا قرار دهد تا ببیند چگونه می توانند به این هدف مشترک دستیابی پیدا کنند و تداوم بازی را به همراه حریف خود حفظ کنند.
 
“برای تحقق بخشیدن به این هدف، در نظر گرفتن این نکته بسیار مهم و ضروری است که ماشین باید قادر باشد شرایط یک فرد را درک کند و اقداماتی را به شیوه ای مناسب برای حمایت از فرد و شرایط او انجام دهد.”

به این ترتیب، شرکت امرن توسط روبات جدید خود نشان می دهد که چگونه تکنولوژی سنجش و کنترل می تواند به منظور همکاری روبات با انسان ها و کمک به آن ها در موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
این روبات پینگ پنگ باز در هفته گذشته درEATEC ژاپن مورد پرده برداری قرار گرفت و مورد استقبال زیادی قرار گرفت.